A Fordtól már régóta várjuk az elektromos Mustang bejelentését, és részben már alkottak is egyet, csakolyan ízelítőként. Viszont a vállalat még az idén bejelentette több hibrid és elektromos autó széria érkezését a frankfurt-i motorshow-n és egy Mustang szerű SUV-ről is szó esett. El is érkezett az idő, hogy a Ford lehúzza a leplet az első nagy elektromos autó projektjéről, mely a Ford Mach-E néven fog begurulni a piacra.
A 2020/2021-ben megjelenő járművet már sokan várták és a jelek szerint minden elvárást felül fog múlni. Elsőként is meg kell említenünk, hogy 5 változat fog érkezni a járműből, melyek közt főleg teljesítményben és árban lesz különbség. A Ford egyértelműen a Telsa Model Y-nal akarja felvenni a versenyt, és igyekeztek teljesítmény szempontjából hasonló járművet alkotni.
Az eddigi tesztek alapján 300 mérföldet, azaz 540 km-t tud majd megtenni a Mach-E prémium változata, és 410 km-t az alapverzió, egyetlen feltöltéssel. Akkumulátora 98.8 kWh-s lesz, teljesítménye pedig 459 lóerő. Érdekesség, hogy konkrét értéket nem közölt a társaság, hogy mennyi idő alatt is gyorsul a jármű 0-100 km/órára, csak annyit mondtak, hogy szeretnék ha úgy gyorsulna, mint a Porsche 911 GTS. Ami amúgy alig 4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát álló helyzetből.
Töltés szempontjából a Ford kifejlesztett egy saját fali töltőt Ford Connected Charging station néven. Egy hagyományos 240 V-os áramforrással, amivel óránként 57 kilométernyi hatótávot tudunk betölteni a járművünkbe, tehát a Mach-E körülbelül 9-10 óra alatt feltöltődik a garázsunkban. Egy 150 kW teljesítményű gyorstöltővel viszont kevesebb, mint 1 óra alatt „feltankolható” a jármű.
Külsőre a Mustang védjegyei fedezhetőek fel a kocsin, míg belsőre egy teljesen letisztult egyedi elektromos autó dizájnt kapunk. A járműbe olyan alapfunkciók kerültek be, mint pl. egy B&O hangrendszer, panoráma tető, a kötelező érintőképernyős kezelőfelület, illetve egy vezeték nélküli töltő a telefonunknak.
A Ford mindent megtett, hogy egy olyan SUV-t adjon ki a kezeiből, mely riválisa lehet a Model Y-nak, illetve a jövőben érkező elektromos járműveknek. Piaci ára az alapverziónak 43.895 dollár, azaz körülbelül 13,5 millió forint körül fog majd alakulni, míg a prémium verzió 16 millió körül fog. Sokan már most a Model Y-nal hasonlítják össze a járművet és megdöbbenésünkre sok esetben a Mach-E jön ki győztesen eme „párbajból”.
A Ford igazán kitett magáért. Szinte minden téren nyújt valami egyedit az autó, mely az eddigi elmondások alapján az egyik legjobb SUV lesz ár-érték arányban a piacon. Szóval most, hogy ennek az autónak a tervezésével végeztek, igazán elkezdhetnék megalkotni azt az elektromos Forg GT-t.