Az már egyértelmű, hogy befektetés szempontjából az e-mobilitást sikernek lehet elkönyvelni. Akik még 2020 előtt vásároltak Tesla részvényeket, valószínűleg teljes mértékben elégedettek az akár 20-szoros haszonnal. Viszont az e-mobilitás sikere nem csak a grafikonon kell, hogy meglátszódjon, hanem a környezettudatosság terén is.
Az elektromos autók lényege, hogy egy innovatívabb közlekedési formát tudjanak létrehozni, mely minimális (vagy akár 0) emisszióval párosul. 20 évvel ezelőtt senki sem gondolt bele, hogy milyen kényelmes a járművünket otthonról tölteni, ráadásul meglehetősen olcsóbban. Ma viszont az e-mobilitás minden téren kiszolgálja a vásárlókat, viszont mi a helyzet a környezettudatossággal?
A helyzet korántsem olyan egyszerű, mint azt sokan gondolják. Maga a tisztán elektromos járművek emissziója megegyezik a nullával, viszont azok előállítása nem minden esetben környezettudatos módon történik. A legtöbb márka még nem rendelkezik olyan gyárakkal, melyek innovatív, emisszióban szegény környezetben működnek az elektromos járművek gyártásához. Viszont ez a helyzet mindenképp fordulni fog a jövőben a legújabb bejelentések alapján.
Le kell szögezni, hogy a legnagyobb károsanyag kibocsátás az e-mobilitáson belül még mindig az akkumulátorban rejlik. Maga az előállítás a jelen körülmények között legalább annyi szén-dioxidot termel, mint egy hagyományos jármű legyártása Európában.
Sokan ezért szeretik azt mondani, hogy: „Az elektromos autózás akkor nem is teljesen zöld”. Valóban nem teljesen zöld, de zöldebb. Ráadásul a hagyományos járműveknél ott van még a kőolaj kitermelése, mint emisszió forrás.
A Tesla mérföldkövekkel vezet az e-mobilitás piacán, így most őt hoznánk fel jó példának. A márka 2020-as jelentése szerint csaknem 5 millió tonna szén-dioxid-ot spóroltak meg a járművei a világ számára, ami hatalmas teljesítmény. Emellett nem elhanyagolható az újrahasznosítás, melyben szintén remekel a Tesla, hiszen a használt alkatrészek csaknem 92%-a került újra feldolgozás alá. Mondhatjuk így, hogy a Gigafactory követendő példa az e-mobilitás világában.
Összességében a nagyobb márkák is belátták, hogy a jövőben mindenképp vissza kell fogni a szén-dioxid kibocsátást. Erre amúgy is rendeleteket hoztak létre, viszont a piac is már az elektromos járműveket igényli. A zöldebb jövő márcsak egy karnyújtásnyira van!