Az elektromos autózás terén igen nagy tévhit kering a lítium-ion akkumulátorok körül. A legtöbb ember meg van győződve arról, hogy az e-autók „szívét” 3-4 évente le kell cserélni, és, hogy mennyire környezetszennyezőek. A valóságban viszont a hibrid autók aksija 5 évig, a teljesen elektromos autóké pedig akár 10 évig is kitarthat, továbbá ma már teljesen újrahasznosítható minden akkumulátor. Viszont az e-mobility rohamos fejlődése miatt, már ezen adatok is réginek számítanak.
Az egyik legelső és legmegbízhatóbb modern elektromos jármű, a Nissan Leaf már többször is bebizonyította, hogy bizony a legjobbak közé tartozik. Az első autó 8 éve került ki a piacra és egészen az idei évig nem gondolkodott a cég egy új verzió kiadásában. A 2019-es Nissan Leaf-ről ha akarnánk se tudnánk rosszat mondani, és büszkék vagyunk arra, hogy főszereplője volt az Elektromos Autózás Roadshow második felvonásának.
A Nissan jó ideje dolgozik akkumulátoraik fejlesztésén. A legfrissebb felmérések alapján, az új akkumulátor akár több ideig is „élhet”, mint maga a kocsi. Az adatokhoz több, mint 400.000 Nissan Leaf tulajdonost kerestek meg. A Renault-Nissan Energy Services, akik az akkumulátorok fejlesztésével foglalkoznak, úgy nyilatkoztak, hogy ezen akkumulátorokat az autó leépülése után rögtön vissza kell majd szerezniük. A vállalat továbbá gőzerővel dolgozik saját Nissan szolár paneljük fejlesztésén, mely megoldást jelentene az autó olcsóbb otthoni töltésére.
A Nissan mellett a Volkswagen ügyködik még az ilyen élettartamú akkumulátorok kidolgozásán, melyek 8 év alatt csak kapacitásuk 30%-át veszítik el. Továbbá a VW 10 millió újabb elektromos autót tervez saját kezűleg kipakolni az aszfaltra az elkövetkezendő pár évben. Új modelljük az ID 3 még idén napvilágot lát a tervek szerint.
Az e-mobility-ban gondolkodó autógyártók, úgy látszik gőzerővel törekednek minden tévhit lerombolására, melyek az elektromos autók körül születtek. Ilyen hatásos fejlesztések után pár év múlva már nem sok mindenen tudnak majd csámcsogni a kritikusok.