Az Uniós rendeletetek „határideje” igen megsürgette az elektromos autók gyártását a tagállamokban. A legtöbb autógyártó közt már kialakult a „ki csinál jobb elektromos autót” verseny, így sorra kerülnek bemutatásra a jobbnál jobb darabok. Ha Németországba tekintünk, akkor láthatjuk, hogy a Volkswagen, Porsche, Audi és a BMW is törekszik arra, hogy betörjenek a piacra saját készítésű környezetkímélő járműveikkel. Ezek közül az Audi gondolta úgy, hogy ideje bedobni nem egy, nem kettő, hanem rögtön 20 teljesen új, elektromos autó tervét a kínálatukba.
10 milliárd euró került ráfordításra az Audi elektromos projektjében. Nem kisebb célt tűzött ki a vállalat, mint, hogy 2025-re minden 2. jármű, melyet eladnak, teljesen elektromos hajtással fog rendelkezni. A teljes történetben persze hozzá kell tennünk, hogy összesen 30 modell fog érkezni a vállalattól, melyből 10 hibrid, 20 pedig (ahogy említettük) teljesen e-autó lesz.
Az első tisztán elektromos SUV a gyártótól, a tavaly bevezetett e-tron volt, melynek coupé változata már jövőre ki is kerülhet a piacra. Ennek ellenére még az idén megjelenik a Q5, a Q7, az A6, az A7 és az A8 modell plug-in hibrid változata is.
Az autók fejlesztése mellett 14 milliárd euró kerül az Audi gyárak szén-dioxid mentesítésére. A tervek alapján 2025-re a vállalat minden gyára, 2050-re pedig a teljes gyártósor már csak és kizárólag környezetkímélően fog tevékenykedni. A fejlesztésbe még a győri Audi gyár is beletartozik.
A német cég komolyan veszi az e-mobilitást. Az e-autók mellett szeretnék a lehető legkisebbre csökkenteni ökológiai lábnyomukat, ami igen példamutató a mai világban. Mi csak reménykedni tudunk, hogy sok hasonló autógyártó fogja az Audi példáját követni a jövőben.