A Toyota Prius 2009 legjobban kelendő járműve volt Japánban, és globálisan nézve is hatalmas sikernek számított a vállalat számára. Az e-mobility terén szinte elsőként emlegetik a legjobb hibridek közt, ezzel megalapozva a Toyota jövőjét. A Prius után most végre megérkezett a vállalat első hibrid terepjárója, a Toyota RAV4 Prime.
Az elkövetkezendő években 7 RAV4-es készül, melyből 2 plug-in hibridként fog a piacra kerülni. A Toyota Rav4 hibrid és a RAV4 Prime első ránézésre teljesen ugyanúgy festenek. Mindkét járműbe egy 2,5 literes 4 hengeres benzinmotor került, illetve két elektromos motor. A különbség ott kezdődik, hogy a Prime-ba egy 18,1 kWh-s elektromos motort szereltek be, ami egyetlen töltéssel 67 kilométeres hatótávot biztosít.
A RAV4 három töltési móddal fog rendelkezni: A standard 3,3 kW/120 V-os töltővel 12 óra alatt lehet feltölteni a járművet, de ha van rá lehetőség, akkor 240 V-tal is tölthetünk, ami így alig 4 órára csökkenti a töltési időt. Persze van lehetőségünk ultragyors 6,6 kW-os töltőt is használni, mely alig 2,5 óra alatt tölti fel a Toyota hibridet.
Érdekesség, hogy az autó jelenleg a 2. leggyorsabb Toyota, amelyet a vállalat alkotott. Gyorsulása 0-100 km/órára alig 5,7 másodperc, melyet csak a Toyota Supra előz meg a saját márkájában, 3,9 másodperces idővel.
Összességében egy igen megbízható hibrid terepjárót alkotott a Toyota, mely minden helyzetben meg tudja állni a helyét. Szakértők szerint viszont a legjobb dolog, hogy ár-érték arányban az egyik legjobb hibrid lesz a piacon, a Mitsubishi Outlander PHEV mellett. A Toyota RAV4 Prime 38,100 dollár, azaz kevesebb, mint 12 millió forintért fog kikerülni a piacra 2021 elején.
Egy másik hibrid terepjáró, a Lexus RX455h L