A világ legnagyobb autógyártója jelentősen lemaradt számos riválisa mögött az akkumulátoros elektromos járművek versenyében. Ennek ellenére a Toyota – aki már több, mint 20 éve foglalkozik elektromos hajtásláncokkal és akkumulátorokkal – nem adja fel a versenyt, és szeretne úttörő lenni az e-mobilitás piacán.
A Toyota elektromos portfóliója három SUV-ra és egy kisteherautó-családra korlátozódik, míg például a kínai BYD, 13 különböző elektromos modellel rendelkezik. A BMW Group is már nyolc elektromos autóval büszkélkedhet.
Ennek egyik oka, hogy a japán vállalat eddig inkább a hibrid technológiája fejlesztésével volt elfoglalva. Ennek pedig látjuk is az eredményét, mivel a Toyota Prius továbbra is az egyik legsikeresebb hibrid a piacon.
A Toyota úgy gondolja, hogy sikere már szinte kőbe van vésve, ha képes egy normális e-autót dobni a piacra. A japán márka a statisztika szerint az első választás az új autókat vásárlók számára Afrikában, a Közel-Keleten, Japánban, Délkelet-Ázsiában és Óceániában.
Ez a legvonzóbb nem amerikai márka az Egyesült Államokban, a második legnépszerűbb gyártó Kínában, és az ötödik legnépszerűbb Európában. A japán gyártó autói népszerűek, mert megbízhatóak a közvélemény alapján.
A Toyota eddigi jövőbeli terveiben viszont nem az EV-k, hanem inkább a hidrogéncellás járművek voltak a központban. A cég a mai napig úgy gondolja, hogy van potenciál ezekben az autókban, viszont már belátja, hogy a jövő bizony elektromos.
A cég viszont elsőként nem egy új e-autót jelentett be, hanem egy új akkumulátort, mely jármű szériáinak akár 900 kilométeres hatótávot tud majd biztosítani. Az első ilyen Toyota megjelenését 2026-ra tervezi a vállalat.
A Toyota terve mai szemmel igen kiemelkedő, viszont sokan felvetik a kérdést, hogy 2026-ra mekkora is lesz az alap hatótáv az új elektromos járműveknél. Még most csak a Lucid rendelkezik 800-900 km körüli hatótávval, addig 3-4 év múlva lehet, hogy a legtöbb jármű is már ilyen paraméterekkel fog rendelkezni.
Egy biztos, nem érdemes a Toyota-t lebecsülni, hiszen a japán cég továbbra is a világ egyik legsikeresebb márkája.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →