Az elektromos járművek értékesítése egyes piacokon lelassult, de a számok 2023-hoz képest még mindig emelkednek. A globális piacot továbbra is a BYD és a Tesla uralja, viszont 2024 első felében a dobogó harmadik helyét nem más foglalta el, mint a BMW.
A BMW, amely 2024-ben eddig meglehetősen jól teljesített, több mint 212.000 konnektoros járművet tudott eladni januártól májusig. Az eladások jóval megelőzik a többi európai gyártót, és a világszerte eladott összes plug-in 21%-át tették ki. Ez több, mint a Hyundai és a Kia együttes eladásai, amelyek körülbelül 195.000 járművet tesznek ki.
Maga a BMW a múlt hónapban arról számolt be, hogy 2024 első felében összesen 179.000 akkumulátoros elektromos járművet adott el, a konnektorról tölthető hibrideket nem számítva, ami 34%-os növekedést jelent 2023 első félévéhez képest.
A márka viszont továbbra is lemarad a BYD-tól, mely felemelkedése az elmúlt két évben figyelemre méltó volt. A kínai márkák rohamos feltörekvése bizonyíték arra, hogy a világ megfizethetőbb konnektoros járművekre vágyik.
A BMW ambiciózus ütemtervet dolgozott ki jövőbeli elektromos termékpalettájára vonatkozóan, amely a modellek kínálatának bővítésére, a technológia fejlesztésére és a fenntarthatóságra összpontosít.
A BMW célja, hogy 2025-re legalább 25 elektromos modell szerepeljen a portfóliójában, amelyeknek több, mint fele teljesen elektromos. A közelgő elektromos modellek közé tartozik az új BMW i5, a BMW iX1 és a BMW i7.
A BMW eközben dolgozik a nagy teljesítményű M modelljei teljesen elektromos változatán is, kezdve a BMW i4 M50-től és az iX M60-tól.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →