Az e-mobilitás világában kritikus szerepet játszik a járművek akkumulátorainak fejlesztése. Manapság minden autógyártő törekszik arra, hogy minél strapabíróbb üzemanyagforrással lássák el elektromos vagy hibrid autóikat, mivel a piacon jelenleg ez a legnagyobb húzóerő az ilyen járművek vásárlásánál. A BYD, Kína egyik legnagyobb autógyártója, nem elégszik meg a hagyományos akkumulátorokkal, hanem egy teljesen újjal törne be a piacra.
A BYD, az év végére nyolcszorosára szeretné növelni az új típusú lítium-vas-foszfát (LFP) elem gyártását, azzal a céllal, hogy nagyobb piaci részesedést szerezzen az új akkumulátor technológiával. Az LFP technológia amellett, hogy környezetkímélőbb, jelentősen költséghatékonyabb a vállalatok számára. A BYD mellett jelenleg csak a Tesla sanghaji gyártású Model 3 járműveiben található meg ez az akkumulátor.
A két vállalat (és a mérnökök is) hatalmas potenciált látnak az új, kobaltmentes lítium akkumulátorokban, mivel előállításuk könnyebb, költség- és környezetkímélőbb. Az Uniós szabványok az autók gyártására is vonatkoznak, így igen előnyös, ha ilyen technológia van a háznál.
A BYD új LFP-változatát „penge akkumulátornak” nevezi, és azt állítja, hogy lehetővé teszi akár 600 kilométer hosszú utak megtételét, egyetlen feltöltéssel. A tervek alapján jövő márciusra már az európai piac autóiban is megjelenik az új akkumulátor.