Skip to main content

A kínai elektromos járműgyártók gyorsan terjeszkednek a tengerentúli piacokra, és mostanra egyre gyakrabban építenek gyárakat Európában. Sokak szerint a kínai márkák már potenciális veszélyt jelentenek az európai autógyártókra és munkahelyekre.

A globális elektromos járműgyártók elterjedése, amelyet az adókedvezmények és a zöldenergia-csökkentések ösztönöznek, heves árháborút váltott ki, amely az elkövetkező években várhatóan az iparág megrázkódásához és konszolidációjához vezet.

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke tavaly szeptemberben az Európai Parlamenthez intézett beszédében rámutatott a probléma gyökerére: “A globális piacokat elárasztják az olcsóbb elektromos autók. Árukat pedig a hatalmas állami támogatások mesterségesen alacsonyan tartják… “

A kínai szektor fejlődése és a kiélezett verseny a gyártásban és az értékesítésben olyan gyors volt, hogy több hazai cég teljesen bedőlt, míg a nemzetköziek kivonultak.

A Transport & Environment (T&E) új elemzése szerint az Európában tavaly eladott elektromos járművek csaknem egyötöde (19,5%) Kínában készült, és ez jó úton halad, hogy 2024-ben elérje a 25%-ot. 

Az Audit és a Porschét is magában foglaló Volkswagen-csoport az elkövetkező három évben 40 új modell bevezetését tervezi Kínában, ami továbbra is a „második hazai piaca”. A Volkswagen a Tesla és a BYD után az egyik legkeresettebb szériákkal rendelkezik az elektromos járművek piacán. 

A cég bejelentette, hogy 2,5 milliárd eurót fektet be a kutatás-fejlesztés és a termelés bővítésére Hefei városában, ahol a kínai XPENG Motors elektromos autógyártóval közösen két közepes méretű VW modellt fejlesztenek ki, amelyeket 2026-ban piacra dobnak.

Képek és információk forrása:
www.euronews.com

Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával!
Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

 

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.