A Lucid Motors közel sem értékesített annyi autót, mint ahogy azt eltervezték a tavalyi év során, így most a vállalat új stratégiába kezd.
A vállalat vezérigazgatója szerint a cég „a legjobb technológiával rendelkezik”, viszont nem tudják olyan olcsón adni elektromos járműveiket, mint például a BYD vagy a Tesla.
A kaliforniai székhelyű gyártó 2021-ben dobta piacra első járművét melyből mindössze 6000-et tudott eladni a vásárlóknak. A Lucid ezért most közölte, hogy 2024-ben csak 9000 autót kíván legyártani, ami alig haladja meg az előző évi volument.
Ez hatalmas visszaesés egy olyan vállalat számára, amely azt tervezte, hogy 2023-ban 50.000, 2024-ben pedig 90.000 járművet fog gyártani. A kilátások megrendítették a befektetőket is, és a Lucid árfolyama közel 17%-ot esett az eredményhirdetést követő napon.
A Lucid most prioritásnak vette az Air árának csökkentését, hogy több vásárlót tudjon elérni. A múlt héten a cég 7500 dollárral csökkentette a belépő szintű Air Pure RWD árát, ami így most 69.900 dollárról indul. Ez az ár a Lucid szerint háromszorosára növeli a Lucid teljes elérhető piacát.
A Lucidnak emellett a márkaismertséget is építenie kell, olyan kezdeményezéseken keresztül, mint például a Saks Fifth Avenue helyszínein végzett tesztvezetések.
Nem beszélve arról a feladatról, hogy valóban nagyszabású új járműveket kell építsenek. A Lucid nagyon hasonló helyzetben van, mint a Tesla, mikor elindult a piacon. A jelenlegi helyzet viszont már nehezebb, mivel rohamosan jönnek az újabbnál újabb riválisok az e-autó piacon.
Kíváncsian várjuk, hogyan is teljesít majd a Lucid 2024-ben.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →