Az e-mobility világában nem csak az autógyárak vesznek részt aktívan. Az NVIDIA a processzoraival, a Google az önvezető autójával, az Alibaba az e-kereskedelemben nyújtott tevékenységével veszi ki a részét. Utóbbinak egyik legismertebb befektetője a Softbank, amit 1981-ben alapítottak Japánban. Mostanra már egy multinacionális holding lett belőle.
A cég ikonikus arca a Pepper nevezetű robot, mely a Softbank robotikus szolgáltatásással foglalkozó részlegének a képviselője. Mostanában nem a legjobb híreket lehetett hallani róla. A Nikkei Tech felmérése szerint a szerződött vállalatoknak csupán a 15%-a tervezi, hogy a Softbank-kal kötött szerződését 3 év után meghosszabbítja (a szerződések 2015. októberében indultak).
Ezek a partneri reakciók nem sok jót sugallnak Pepper-ről. Nem mellesleg a cég mostanában gyakorlatiasabb alkalmazásokkal kezdett foglalkozni. Egyik ilyen terméke az automatikus padlótisztító, vagyis a Whiz. Whiz-t 2019 februárjában kezdik értékesíteni Japánban, havonta 222 dollárért (63.700 Ft). A Robot önvezető szoftverek és érzekelők segítségével fog dolgozni. Ezeket a Brain Corporation, egy san diego-i startup biztosítja, ami 114 millió dolláros összeget gyűjtött össze a projektre, többek között a Softbank Vision Fund jóvoltából a tavalyi évben.
Az eszköz működésének a lényege, hogy feltérképezi a terepet, és azután tudja elvégezni a ház körüli takarító feladatokat. Lézeres távolságmérővel, 3D kamerával, ütközésérzékelővel és akkumulátorral (ami 3 óráig bírja) látták el.
Az, hogy a partnercégek nem újítják meg a szerződést, annak több oka van. Egyik szerint túl költséges, van aki szerint sok helyet foglal, valamint olcsó emberi munkaerővel könnyen pótolhatóak a funkcióik.
Ugyanakkor általánosságban várható a robotikus termékek elterjedése, nem csak az autózásban, de ott kiváltképpen. Az ABI kutatásai szerint a 2018-as 2,5 milliárd dolláros (717,5 milliárd Ft) piac 2027-re 30 milliárdra (8,6 billió dollár) is tud majd növekedni.
Információ és képek forrása: www.therobotreport.com