Mivel elhivatottak vagyunk az elektromos-, és hibrid autók iránt, ezért minden egyes hírt érdeklődve figyelünk. Minden esetleges problémára várjuk a megoldást, és minden újdonságnak úgy örülünk, mint egy kisgyermek a karácsonyfa alatt elhelyezkedő ajándékoknak. Most egy óriási ajándék érkezett számunkra.

A töltőmizéria

Mint minden folyamatnak, az elektromos töltőhálózatnak is van egy felfutása. Jelenleg még mondhatni gyermekcipőben jár, de rohamos léptekkel haladunk előre. Elég erre példának hozni mondjuk Bécset, ahol bő egy éven belül 400 méterenként lesz egy töltőállomás. Persze nem csak külföldi, hanem magyarországi példát is tudunk hozni, elég ha mondjuk Szegedet említjük.

Persze az sem mindegy, hogy ezek a töltők milyenek, milyen gyorsan töltenek, stb… És itt a bombahír.

100 kilométer 3 perc alatt?

Egy bajorországi fejlesztésről tudunk beszámolni, amely december 13-ától elérhető az elektromos autó tulajdonosoknak. A BMW és a Porsche bemutatott egy új közös töltőállomást, amely olyan erős, hogy kevesebb, mint 3 perc alatt akkora feltöltést biztosít, amely elegendő 100 kilométerre. Ennek az ultragyors töltőnek a kapacitása (most kapaszkodj meg!) 450 kilowatt, csak érdekességképpen ez háromszor erősebb, mint a Tesla Supercharger gyorstöltője.

A prototípus persze csak az első lépés, hiszen a két említett cég egy európai hálózat kiépítésén tevékenykedik, első körben Európa főbb autópályái mentén. De ezzel kapcsolatban adódik egy érdekes kérdés:

Az autók ki tudják használni ezt a kapacitást?

A válasz az, hogy egyelőre nem. Persze nem kell a maximumon futtatni a töltést. A Porsche ezt egyelőre úgy próbálja orvosolni, hogy speciális hűtőrendszert alkalmaz, valamint a töltőkábeleket is folyamatosan hűtik.

A BMW I3-as modell 50 kilowattra van korlátozva, és a várakozások szerint csak 2020-ban jön a BMW iX3-as, amely már 150 kW teljesítményt is elbír.

Kedves elektromos autó gyártók, a lecke tehát fel van adva… Utol kell érni teljesítményben a töltőállomásokat.

Kép forrása: www.teslarati.com