A kínai e-autó piac jelentősen felpörgött az ünnepek végeztével. Bár a legtöbb szakértő úgy látja, hogy a Tesla dominálni fogja a szektort, a legújabb eredmények alapján a NIO és az Xpeng is felvette a tempót.
Sokan ma már felteszik azt a kérdést, hogy versenyezhet-e a Tesla a gyorsan növekvő EV-vállalatokkal a kínai piacon? A South China Morning Post szerint a kínai riválisok, a NIO és az Xpeng egyaránt ötszörös növekedést értek el az értékesítésben az első negyedévben. A NIO 20.060, míg az Xpeng 13.340 darabot értékesített saját járműveiből.
A tavalyi év nagyjából azonos időszakához képest ez jelentős javulás:
A Tesla viszont töretlen sikerrel halad előre a piacon, ahol is 184.800 autót szállított világszerte az első negyedévben. Az eddigi eredmények a Tesla első negyedéves eredményeiről azt sugallják, hogy Elon Musk vezérigazgató fogadása a kínai piac növekedésről valóban megvalósul.
A Model Y megjelenése kritikus pont volt a kínai EV piacon. A South China Morning Post szakértői úgy vélik, hogy az Y akár a kínai EV szektor 30%-át is birtokolhatja az idén, viszont a rivális NIO és Xpeng is jelentős részt fog birtokolni. Globálisan a Tesla tavaly 500.000+ kárművet értékesített, idén az előrejelzések szerint akár 800.000+ járművet is eladhat.
Mindhárom vállalat részvénye megtalálható az e-mobility részvénykosárban.