A Mazda mindenkit meglepett, mikor az Auto China 2024-en bemutatta legújabb elektromos SUV koncepcióját.
A kínában debütált Arata egy elegáns megjelenésű elektromos SUV, amelynek gyártása a jövő év végére várható.
Az EZ-6 szedánhoz hasonlóan az Arata-t is a Changan Mazda fejlesztette ki, a Changan Automobile és a Mazda 50:50 arányú vegyesvállalata, amelyet 2012 végén alapítottak.
Az Arata szigorúan elektromos autó lesz, míg az idén Kínában forgalomba kerülő EZ-6-ot konnektorról tölthető hibrid összeállítással is árusítják.
Mivel ez még mindig koncepció, a hagyományos tükrök helyett kamerákat kapott a jármű, és megszűnik az ajtókilincsek és a hátsó ablaktörlő is.
A Mazda nem mondott semmit a szedán és a SUV eladásáról Kínán kívül, ahol a két járművet gyártják. Bár az MX-30 enyhén szólva nem aratott kereskedelmi sikert, a japán márka tisztában van azzal, hogy a túléléshez villamosításra kell törekednie.
A jelentések szerint mindössze 131 elektromos MX-30-at adtak el a 2021. augusztusi bevezetés és 2023. december vége között. A Tesla 2023-ban átlagosan háromnaponta szállított több Model 3 szedánt.
A legkelendőbb MX-30 a benzines mild-hibrid volt, melynek ára 36.000 és 42.000 dollár között mozgott.
Szakértők meglátása szerint a Mazda most a kínai piacra koncentrál, ahol viszont javában dúl az árháború a BYD és a Tesla között. Kíváncsian várjuk, hogy az új szériák meghozzák-e a várt eredményt a cég számára.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
www.motor1.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →