A hidrogén hajtású kocsik viszonylag még gyermekcipőben járnak az elektromos/hibrid járművekkel szemben. Ebben a technológiában még kevesen látták meg a potenciált, annak ellenére, hogy tagadhatatlanul környezetkímélőbb technikáról van szó, mint a hagyományos járműveknél. Ennek ellenére csak a Toyota és a Hyundai azok a vállalatok, akik meglátták ebben a lehetőséget. Közülük a Hyundai autója, a hidrogénhajtású Nexo tűnik a legesélyesebb versenyzőnek, főleg az új rekordja miatt, amit a napokban ért el.
A vállalat már piacra dobott egy Kona-t, ami már önmagában egy igen megbízható elektromos autó, így kevesen számítottak rá, hogy mellé még belefér egy hidrogénhajtású Nexo. Viszont a Hyundai igen sok erőfeszítést tett a kocsi kialakításánál, nagy hangsúlyt fektetve annak a tévhitnek a kiküszöbölésére, miszerint a hidrogéntartályok milyen robbanékonyak az ilyen járművekben.
A napokban meg is hozta a gyümölcsét a Hyundai Nexo, mely egyetlen tankkal 778 km megtételére is képes volt úgy, hogy még 49 km „maradt” a tartályban. Tehát elmondhatjuk, hogy 800 km megtételére is alkalmas a jármű, ami több, mint Budapest – Bécs távolsága oda vissza!
A „teszt” a franciaországi FaHyence hidrogén állomáson kezdődött november 25-én és Dugny-ban, az űrkutatási múzeumnál végződött. A 778 km-es út alatt összesen 111 kilogrammnyi CO2-t termelt volna egy hagyományos autó. Az autó sofőrje Bertrand Piccard volt, aki nevéhez így már 2 rekord is csatolható (Ő volt az, aki egy légballonnal körbeutazta a Földet).
Talán ez a rekord fogja elindítani a hidrogénhajtású autók gyártását globálisan? Az elektromos autók rohamos növekedése miatt kevésbé hisszük, hogy ezen technológia a közeljövőben szárnyra kap. Ennek ellenére jó tudni, hogy a jövő innovációjában a környezettudatosság van a központban.