A német vállalatnál igen nagy fordulatok történtek az elmúlt hónapokban. A 100. életévét betöltő BMW belekezdett pár érdekes elektromos jármű kialakításába, mint például a Vision Next és a Vision 100, melyek igen nagy valószínűséggel megreformálják majd az e-mobilitást. Tovább erősíti a vállalat céljait a BMW új vezérigazgatója, Oliver Zipse, aki az i széria beindításáért volt felelős.
Zipse már 1991 óta dolgozik a BMW-nél. Az 55 esztendős mérnök régebben a BMW technikai fejlesztési szektoránál, később a gyártási stratégia fejlesztésnél foglalt el vezetői pozíciót. A Mini oxfordi gyárának robotizálásánál is fontos szerepet töltött be, később pedig a vezetői pozíciójában részt vett az ‘i’ projektben is, ahol érvényesíteni akarta elképzelését, miszerint a jövőben a Tesla-hoz hasonlóan minél inkább el kell függetlenedni a beszállítóktól az elektromos autók gyártása során.
Tény, hogy a BMW i3-as 2013-ban elég nagy sikerrel lépett a piacra, viszont sikerének ellenére azóta semmilyen tisztán elektromos járművet nem láttunk a német vállalattól. Klaus Fröhlich, a jelenlegi fejlesztési igazgató úgy nyilatkozott: az elektromos autók túlértékeltek, nincs rájuk valós igény. Viszont az Uniós törvények és a temérdek mennyiségű támogatás az e-autókra nem erről árulkodnak.
Oliver Zipse kinevezése után 1,4%-ot emelkedett a BMW részvényeinek árfolyama (e-mobility portfólió elektromos autós cégekkel itt érhető el). Augusztus 16-tól már őt fogjuk látni a vezérigazgatói székben. A jövőre tekintve viszont igen nagy fába vágta Zipse a fejszéjét, nem csak a cégen belül kell elszámolnia az elektromos autók ellenzőivel, hanem fel kell vennie a versenyt riválisaival. Csak saját országában a Porsche, Mercedes és a Volkswagen is már régóta dolgozik tisztán elektromos autóján. De mi optimistán és kíváncsian várjuk, hogy mivel fog előállni a BMW új vezérigazgatója.