A BMW célirányosan halad az elektromos jövő felé, és ezt már nem csak a vállalat tervei igazolják, hanem piaci teljesítménye is. Oliver Zipse, a vállalat vezetője, a napokban a Tesla sikerét hozta fel, mint az EV szektor mozgatórugója. Ennek ellenére a BMW vezérigazgatója szerint Elon Musk cége nem fogja tudni tartani ezt a tempót hosszú távon, ezen a rohamosan fejlődő piacon.
A Tesla a tavalyi évben 500.000-nél is több járművet értékesített, ezzel újabb rekordot állított fel az elektromos autózás világában és a részvénypiacon. Elon Musk a sikerről úgy vélekedett, hogy tartós lesz a cég életében, sőt, még ennél nagyobb számokat produkálnak majd a Model Y-nal. A kínai Gigafactory ( illetve az épülő német gyártósor) tovább növeli a cég sikerét, tekintve, hogy az ország jelenleg a legnagyobb EV fogyasztó. A Model Y megjelenésével a szakértők az idei, 2021-es évre, 750.000 eladott járművet jósolnak.
A BMW vezérigazgatója elismerte, hogy a Tesla rohamos fejlődése szinte utánozhatatlan, mégis úgy látja, hogy a BMW hasonló sikereket fog regisztrálni az elkövetkezendő időszakokban. 2019 és 2020 közt a cég plug-in járműveinek értékesítése majdnem 40%-kal nőtt meg, ráadásul az összes eladott jármű csaknem 10%-a környezetkímélő volt az időszakban.
Oliver Zipse szerint a Tesla riválisok kezdik felvenni a tempót. A Lucid Air, a Polestar, az Xpeng és a Nio is egyaránt veszélyt jelenthetnek a Tesla terveire. Sok elemző úgy látja, hogy a vállalat hosszú távú sikeréhez muszáj lesz diverzifikálni, tehát család- és pénztárcabarátabb járműveket fejleszteni. Erre igen jól példa a BMW, tekintve, hogy a cég eddigi legsikeresebb zöld autója, az I3.
A BMW-nek még igen sokat kell küzdenie, hogy felkerüljön az eladási listák élére a plug-in járműveivel. Az Insideevs szakértői szerint viszont az elektromos autópiac növekedésében nagy szerepet fog játszani a BMW zöld járműveinek megjelenése, főként az i széria új darabjai.