Skip to main content

Mi, az elektromos autózás hívei mindig érdeklődve figyeljük a friss híreket, az emberek véleményét az elektromos autókról. Megdöbbenve látjuk, hogy mennyien dőlnek be bizonyos általánosnak vélt „igazságoknak”. Ezeknek persze mindig akad némi valóságalapja, de nem árt azért a felszín alá nézni.

Kiválasztottuk az öt legnagyobb tévedést az elektromos autók egyik legjobbján, az Opel Ampera-n keresztül:

1) Drága az autó

Eleve tudjuk, hogy a drága az relatív fogalom, mindenkinek egyéni mércéje van erre. Induljunk ki abból, hogy az Amperákat már nem gyártják. 2013-as gyártásúakat tudunk venni, jelenleg 2-4,5 millió forint között.

Utánanéztünk pár másik használt autónak, hogy mennyibe kerülnek, természetesen a 2013-asok. Egy BMW 328 i GT 7,7 millió forintba kerül, egy Volvo XC60 2.4D 5,4 millió forintba, de egy Opel Insignia 2.0 CDTI is 3,6 millió forint. Akkor mégsem drága igaz?

2) Kevés helyen lehet tölteni

Sokan hangoztatják, hogy bizony milyen rossz lehet, hogy szinte sehol nem lehet tölteni az autókat. Hát, ezzel az állítással is érdemes egy kicsit szembeszállni. Számos internetes oldal jött létre azért, hogy mutassa milyen sok, és egyre több helyen lehet az Amperát tölteni.

Egyébként pedig érdemes azt is megfigyelni, hogy ahogyan elkezd nőni az elektromos autók száma Magyarországon, úgy emelkedik a töltők száma is. Az otthoni töltésről sem feledkezhetünk meg, hiszen, amennyiben benzint nem használunk, akkor is egy Opel Amperával 50-80 kilométert meg tudunk tenni.

3) Nem fejlett technológia

Fejlett, drága, olcsó… Ezek mind relatív fogalmak. Ha úgy közelítjük meg, egy autó sosem lehet elég fejlett, hogyha már űrhajóval járunk az űrben is. ☺ De a viccet félretéve, ez kicsit olyan, mintha azt mondanánk, hogy a sima egyszerű fogkefe a jó, és az elektromos fogkefe bár nem rossz, de még nem elég fejlett.

A technológia fejlődés mértéke pedig megkérdőjelezhetetlen. Hiszen ezek az autók már most is nyáron akár 80 kilométert tudnak megtenni benzin nélkül. Nem véletlenül választják sokan befektetésnek is az olyan értékpapírokat, amelyek ilyen technológiába fektetnek.

Opel Ampera elektromos autó

Opel Ampera

4) Benzin nélkül nem megy

Valóban ez egy igaz állítás, hogy benzinnek is kell az autóban lennie (legalábbis nagy részüknél). Egyelőre. A mostani okostelefonok sem úgy alakultak ki, hogy voltak a vezetékes telefonok, aztán pedig rá pikk-pakk már a telefonukról fizették az emberek a vásárlásaikat. Egy folyamat elején vagyunk, amely máris kiemelkedő eredményeket produkál. Nem is olyan rég még senki nem gondolta volna, hogy az Opelnek lesz egy olyan autója, amellyel majdnem 100 kilométer tudunk menni benzin vagy gázolaj nélkül. Most pedig már itt tartunk. Szóval az állítás részben igaz, de nemrég arról is cikkeztünk, hogy hányszáz kilométert futott le elektromos autó mindenféle töltés, vagy egyéb üzemanyag nélkül.

5) Zöldrendszám elharapódzott előnyök

Teljesen egyértelmű, hogy ezeket az előnyöket azért adják, hogy az embereket az elektromos autók irányába tereljék. Teljesen egyértelmű, hogy meggondolandó, hogyha nincs:

  • teljesítményadó
  • átírási illeték
  • cégautó adó
  • regisztrációs adó

Ezzel csak motiválni szeretnék az embereket, hogy ilyen jellegű autókat vásároljanak. És azért senkire nem szoktunk neheztelni, mert kihasználja a lehetőségeket. Inkább tegyél Te is így és válts elektromos autóra!

Opel Ampera elektromos autó(kép forrása: RICHIEPIC)

Arról már nem is beszélve, hogy számos magyar városban még a parkolás is ingyenes. És vissza is kanyarodtunk a ‘drága az Opel Ampera’ kérdéshez. Ha ennyi mindent meg tudunk spórolni, és a vételár sem drágább más autókhoz képest, akkor csak egy kérdés maradt még:

Te mikor veszed meg a saját Opel Amperádat?

Képek forrása:

www.greencarreports.com

www.autoplus.fr

RICHIEPIC

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.