Mikor a Ford bejelentette, hogy megalkotja első nagy teljesítményű elektromos járművét, ráadásul Mustang név alatt, szinte mindenkinek hatalmasra nőttek az elvárásai. Az eddigi tesztek a jármű mellett szólnak, viszont mivel több verzióban érkezik az elektromos Mustang, ezért igen elhamarkodott volt eddig az összehasonlítása, például a Tesla-val. Most viszont minden lepel lehullott a Ford Mustang Mach-E-ről, így megnézhetjük, hogyan is fog teljesíteni a többi elektromos versenyzővel szemben.
A Ford 5 verziót szánt a Mustang-nak, melyek közt főként teljesítményben lesz különbség. Mindegyik típus még a jövő évben betoppan a piacra, viszont egyes verziók csak az év végén fognak megjelenni. Az alapverzió persze még az év elején (sőt akár az idei év végén) megjelenik.
A Ford Mustang Mach-E végleges típusai:
Model | Meghajtás | Akkumulátor | EPA | 0-100 | |
(kWh) | Hatótáv | km/h | |||
másodperc | Piaci Ár | ||||
2021 Ford Mustang Mach-E Select SR RWD | RWD | 75,7 | 230 mi (370 km) | 5,8 | $42,895 |
2021 Ford Mustang Mach-E Select SR AWD | AWD | 75,7 | 211 mi (339 km) | 5,2 | $45,595 |
2021 Ford Mustang Mach-E Premium ER RWD | RWD | 98,8 | 300 mi (483 km) | 6,1 | $52,000 |
2021 Ford Mustang Mach-E Premium ER AWD | AWD | 98,8 | 270 mi (434 km) | 4,8 | $54,700 |
2021 Ford Mustang Mach-E GT ER AWD | AWD | 98,8 | 250 mi (402 km) | 4 | $60,500* |
Mint láthatjuk, a két Premium verzió hatótávja kiemelkedően magas. A Ford, ha ténylegesen biztosítani fogja ezt a teljesítményt, akkor a piacon a Tesla után a legnagyobb hatótávval bíró elektromos jármű lesz. Olyan gépeket körözne le ezzel a Mustang, mint a Hyundai Kona, a Jaguar I-Pace vagy a Porsche Taycan.
Ár-érték kategóriában sem panaszkodhatunk, hiszen a járműre még állami támogatást is lehet igényelni. Amerikában ez csaknem 7500 dollárt vesz le a Ford piaci árából.
Összességében a Ford sikerét kevés jármű fenyegeti jelenleg. A 2021-ben érkező Tesla Model Y persze igen nagy rivális lesz, csakúgy, mint a Volkswagen ID.4.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com