A hidrogénhajtású személyautók lehetősége a mai napig foglalkoztatja a márkákat, viszont a legtöbben egyetértenek abban, hogy az elektromos hajtás minden téren hatékonyabb. A Shell, aki az egyik legnagyobb cég aki bízik a technológia sikerében, bejelentette, hogy Kalifornia területén véglegesen bezárja hidrogéntöltő állomásait.
A hírek szerint a Shell Hydrogen mind a hét kaliforniai szivattyútelepét véglegesen bezárja, még a közel jövőben. Ezzel a cég már nem üzemeltet kis teljesítményű hidrogénállomásokat az Egyesült Államokban, ami újabb csapást jelent a nehézségekkel küzdő hidrogénautók piacának. Ráadásul ez az egyetlen állam, ahol az üzemanyag széles körben elérhető.
Sajnos a Shell bezárása miatt a Toyota Mirai, a Hyundai Nexo és a Honda Clarity Fuel Cell tulajdonosai nehéz helyzetbe kerültek. A bezárást bejelentő levélben a Shell Hydrogen alelnöke, Andrew Beard azt mondta, hogy „a hidrogénellátás bonyodalmai és egyéb külső piaci tényezők miatt” leállítják a telephelyeket.
A hidrogéncellás járművek jövője ezzel elég bizonytalan lett az Egyesült Államokban. A technológia nehezen tudott felkapaszkodni, mivel az állomások és üzemanyaguk továbbra is drága.
Bár a hidrogénes autógyártókat értékesítő márkák nagy mennyiségű ingyenes üzemanyag bérletet is beépítenek egy jármű vásárlásába, ez mégsem elég ahhoz, hogy a járművek valóban költséghatékonyak tudjanak lenni hosszú távon.
A hidrogén előállításának legolcsóbb módja ráadásul rengeteg földgáz felhasználásával történik, melyről mindenki szeretne leállni a jövőben.
Ha még egy olyan fosszilis óriás, mint a Shell sem tudja megindokolni, hogy miét is érdemes befektetni a könnyű hidrogén-infrastruktúra jövőjébe, akkor nem tudjuk, ki tudna pozitív érveket felhozni a járművek mellett.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →