Az autós berkeken belül ki ne emlékezne a Volkswagen által kirobbantott dízelbotrányra? Ugye, hogy Neked is beugrott? Hát igen. De azért azóta sok víz lefolyt a Dunán, és a Volkswagen is teljesen más okokból kerül a címlapra. Ennek nem csak a cég és szimpatizánsai örülnek, hanem mindenki. Na jó, talán a riválisok annyira nem. Gyere, nézd meg velünk mekkora utat tett és tesz meg azóta a VW!

A kezdetek

2015 őszét írjuk, amikor is a sokak által valaha volt legnagyobb csalásnak titulált dízelbotrány kirobbant. A Volkswagen ugyanis meghamisította a káros anyag kibocsátásra vonatkozó adatokat. Ezzel több, mint 10 millió átvert tulajdonost bosszantott fel, és persze mindenkit, aki csak hallotta a hírt. Ez azonban a múlt, 2 ember a börtönbe is bekerült, szóval röviden zárjuk is le ezt a témát, hiszen nem lehet meg nem történtté tenni. Fontosabb, hogy mi van most, és hogy mi vár ránk.

Mélyről az e-mobilitás élmezőnyébe

Egy ilyen szintű botrány után nehéz magunkról lemosni, amivel megbélyegeznek, de nem lehetetlen. Mi kell hozzá? Kőkemény változtatások, szigorú munka, jó kommunikáció és idő. Nos, így 4 év távlatából nézzünk szét a VW háza táján!

Ami a kommunikációt illeti idéznénk dr Herbert Diess-t a VW vezérigazgatóját: „A Volkswagen felelősséget vállal a jövő kulcsfontosságú irányzatait illetően, különösen a klímavédelem kapcsán. A párizsi klímaegyezmény céljai mércéül szolgálnak számunkra. Az elkövetkező években lépésről lépésre közelítjük a gyártást és az értéklánc további állomásait a szén-dioxid semlegesség felé. Ezzel járulunk hozzá a globális felmelegedés megállításához

Szép szavak, és elengedhetetlenek. Viszont tettek nélkül igazság szerint semmit nem érnek. Egy igazi elektromos forradalom az, amely zajlik a VW-nél, hiszen szinte minden területre kiterjedően elkezdtek tevékenykedni. Szépen sorban megnézzük ezeket.

Az elektromos töltés

Marginális kérdés az e-mobilitás esetén a töltőállomások helyzete. A VW ennek fényében 2020-ig 400 gyorstöltő állomást hoz létre folyamatosan Európa legforgalmasabb autópályái mentén. Ráadásul az egyik leányvállalatuk (Electric Life) otthontöltésre alkalmas zöld árammal működő fali töltőket fog kínálni a vevőknek.

A gyárak sem maradhatnak ki

Elég faramuci helyzet, hogy zéró káros anyag kibocsátásról beszélünk, miközben a gyárakból csak úgy ömlik ki. Ez sem kerülte el a VW figyelmét és egy program keretein belül 2025-re 50 százalékkal csökkenti ennek mértékét a 2010-es adatokhoz képest. Wolfsburgi erőmű szénről gázra történő átállása évente 1,5 millió tonna szén-dioxiddal mérsékli a károsanyag-kibocsátást 2023-tól kezdődően. Csak így tovább, nem lehet mást mondani.

Az akkumulátorok

A cég elektromos autózást érintő terveiből úgy fest nem maradnak ki az akkumulátorok sem. Több céggel is stratégiai partnerségben áll, mint például a Samsung. A hírek szerint most vizsgálják annak a lehetőségét, hogy jelentősebb szerepet vállaljanak az európai akkumulátorgyártásban. Ami kiemelten érdekes lehet a partnerük (QuantumScape) és a VW számára az a szilárdtest-akkumulátorok.

Volkswagen e-golf

Végül, de nem utolsó sorban az autómodellek

2025-is a Volkswagen szeretné a teljes járműparkjának a karbon lábnyomát 30%-kal csökkenteni az életciklusra vetítve a 2015-ös adatokhoz képest. Ennek fényében 2030-ra az autómodellek 40%-a elektromos lesz. Ezt támasztja alá az is, hogy 50 helyett közel 70 új elektromos modellt fog érkezni a Volkwagen konszerntől az elkövetkező 10 évben. És hogyha az e-tron-ra, vagy a Porsche Taycanra gondolunk, akkor a minőséggel sem lesz gond.

Nos szerintünk ez az igazi pálfordulás. Egy jó erős és az elektromos autózás mellett ennyire elkötelezett VW konszernre pedig nagy szükség van. Egyet értesz velünk?

Képek forrása: https://www.carmagazine.co.uk
https://insideevs.com
elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.