A kínai piacon nem csodálkozik már az ember ha az elektromos autók élre törését látja. A keleti országokban sokkal nagyobb fókuszt helyeznek a környezetkímélő autók sikerére, mint Európában vagy az USA-ban.
A 2015-2018-as években ha össze hasonlítjuk az elektromos autók eladásának arányát országokra bontva, akkor láthatjuk, hogy Kína több elektromos/hibrid járművet adott el a 2018-as esztendőben, mint az USA és Európa összességében. Szám szerint több, mint 1 millió ilyen jármű került eladásra a keleti országban tavaly, így a piaci részesedés 8%-ra emelkedett. Európában ehhez képest 386.000 jármű kelt el, ami bár igen nagy teljesítmény, de még mindig közel sem elég, ha meg akarunk felelni az Európai szabványoknak 2030-ra. Amerika a Tesla sikere ellenére is csak a dobogó 3. helyét foglalja el, 360.000 eladott járművel.
Ezek után egyértelmű volt, hogy tovább nő a 2019-es évben is a kínai elektromos autóláz. Az ország és talán a világ legnagyobb EV gyártó cégje, a BYD 111 millió dolláros, azaz 31 milliárd forintos profitot generált az első negyedévben, ami a jelek szerint duplázódni fog a félévre. Ha visszatekintünk a 2015-ös évhez képest, akkor ez több, mint 600%-os növekedést jelent.