Skip to main content

Az elektromos-autozas.hu első bejegyzése 2018.09.10-én debütált, azaz több, mint három éve. Azóta rohamosan nő az e-mobilitás piaci értéke és a mi jelenlétünk is az interneten. Lássuk az elmúlt három év legnagyobb eseményeit, az elektormos-autozas.hu és az e-mobilitás világában.

Elektromos-autozas Roadshow!

Három helyszínen került megrendezésre saját elektromos-autozas.hu roadshow rendezvényünk:

  1. Hatvanban a Hyundai főszereplésével
  2. Kecskeméten a Nissan közreműködésével
  3. Budapesten, a csodálatos Rubin Hotelben

A Portfolife több vendégelőadóval hozta el az e-mobilitásban rejlő lehetőségeket, minden alkalommal. Az előadások kiemelték a zöld autók fontosságát az iparban, a környezetvédelemben és a gazdasági szektorban egyaránt. Persze ezen felül nem maradhatott el a szórakozás, így sor került például egy házi versenyre is egy Hyundai Kona és egy Hyundai i20-as között, melyet Nagy Dániel WTCR bajnok vezetett. Előadást tartott Képe Tibor, a Hyundai Hatvan ügyvezető igazgatója, a hangulatért pedig a Hardbeat duó volt felelős, Árva Mátyás és Horváth Csaba személyében.

Ha befektettünk volna 1000 dollárt az e-mobilitásba?

Az e-mobilitás rohamos növekedését leginkább a részvénypiacon követhetjük nyomon. Az osztrák Partner Bank elsőként indította el ezt a trendet Európában és azóta sokak számára kimagasló profitot hozott ez a szektor.

Mi lett volna, ha 2018-ban e-autó részvényekbe fektetünk?

2018 szeptemberében a Tesla részvénye alig 60 dollárt ért. 1000 dollár befektetése így nagyjából 16 részvény vásárlásának felel meg. A mai napon (2021.12.20) 932 dollárt ér egy részvény, ami ennek a 16 részvénynek az értékét 55.920 dolláros profitra emelné. Nem kell ide matek, hogy lássuk mekkora is a lehetőség ebben a piacban, ráadásul a márka részvénye régebben még az 1000 dollárt is meghaladta!

Ha profitálni akarsz, tekintsd meg e-mobilitás portfóliónkat!

1000 kilométeres hatótáv!

Ha már az ezresekről van szó, a Tesla, a NIO és a Lucid is a hírek szerint nemsokára megjeleníti első elektromos járművét, mely képes 1000 km-es (WLTP) hatótávra. 2018-ban nem gondoltuk volna, hogy ilyen radikálisan meg fog nőni ezen járművek teljesítménye, de a Lucid már piacra dobott 800 km-es hatótávval rendelkező járművet is. Az elmúlt három év alatt szinte már teljes mértékben megszűnt az az ikonikus mondat, hogy „nem veszek elektromos autót, mert kevés a hatótávja”.

Az új versenyzők az e-mobility piacon.

Míg 2018-ban szinte csak a Tesla tűnt esélyesnek, hogy egyedülállóan dominálja az e-mobilitás piacát, addig ma már szinte minden márka gőzerővel dolgozik, hogy piacvezető elektromos járművet alkosson. Megjelentek új márkák is a versenyben, mint a NIO, az Xpeng és a Lucid, akik kizárólag tisztán elektromos járművekbe fektették bizalmukat. Ma már szinte nincs olyan márka, ami ne rendelkezne „zöld rendszámos” géppel és nem is hisszük, hogy ez a trend valaha is háttérbe fog szorulni a jövőben.

Xpeng P7

Xpeng P7

Beszéljenek a számok!

Tisztán elektromos autók száma a közlekedésben

  • 2018-ban: 5,6 millió
  • 2021-ben: 10 millió

Töltők száma globálisan:

  • 2018-ban: körülbelül 700.000
  • 2021-ben: körülbelül 1.3 millió

Az elektromos autók piaci részesedése:

  • 2018-ban: 2% körül
  • 2021-ben 7,1% körül

Formula E népszerűsége

  • 2018-ban: kb. 200 millió néző
  • 2021-ben: kb. 316 millió néző

A jövőre nézve még ennél nagyobb növekedésre számítanak az elemzők, ahogy mi is. Az uniós célok, a támogatások és ma már a közvélemény is az elektromos autók pártján áll. Már csak az a kérdés, hogy TE kihasználod-e az elektromos autózásban rejlő lehetőségeket?

Képek és információk forrása:
www.insideevs.com

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.