Az elektromos csúcsautók megjelenése igen nagy változásokat hozott a mobilitás világában. Ma már közismert, hogy az elektromos járművek egyik nagy előnye, hogy hihetetlenül jól tudnak gyorsulni, köszönhetően annak, hogy a maximális nyomatékuk azonnal, „alapjáratról” rendelkezésre áll. Lássunk is pár példát, mikor is elektromos autók állnak a rajtrácsnál.
Rimac Concept One
Az első hiper elektromos autó a listánkon a horvát Rimac C-1-es, melyet legtöbben a The Grand Tour egyik epizódjából ismerhetnek, ahol is egy Aventador és egy NSX ellen vette fel a versenyt. Továbbá hozzátesz a Rimac népszerűségéhez Richard Hammond sajnálatos balesete az autóval. Az autó 0-100 km/órára alig 2,5 másodperc alatt gyorsul, ezzel napjaink egyik leggyorsabb elektromos, és egyben hagyományos autója.
Tesla Cybertruck
Bár jelentősen több videó van az interneten, ahol is Tesla Model-ek veszik fel a versenyt más járművekkel, mégis vessünk csak egy pillantást a hivatalos Cybertruck bemutatóra. Elon Musk elmondása alapján, a Tesla Cybertruck gyorsulásban olyan autókat fog felülmúlni, mint a Porsche 911! Ez azt jelenti, hogy a majdnem 6 méter hosszú kocsi gyorsulása 2,9 másodperc lesz 0-100 km/órára.
Porsche Taycan Turbo S
A Porsche első tisztán elektromos autóját igen vegyesen fogadták a szakértők. A Tesla legnagyobb riválisaként emlegetett jármű egyes területeken alulmúlta a várakozásokat, viszont gyorsulásban feladta a leckét a Tesla Model-ek számára. A Taycan Turbo S 2,6 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára. Lássuk is, hogyan veszi fel a versenyt egy rivális Tesla-val:
Rivian R1T
Off-road kategóriában egyértelműen a Rivian az egyik legvártabb elektromos autó a Cybertruck mellett. Az R1T az eddigi elmondások alapján a tökéletes túraautó, amit a világon valaha láthattunk. Nagy teljesítmény, kényelmes utastér és eszméletlen sok extra, mint például a beépített mini konyha. És persze ott van még a 754 lóerő:
Hyundai Kona
Első kézből volt szerencsénk megfigyelni egy “átlagos” elektromos autó gyorsulását 2019-ben saját, elektromos autózás Roadshow rendezvényünkön. Nagy Dániel kétszeres magyar TCR bajnok saját Hyundai i30 versenyautójával vette fel a versenyt az elektromos Kona ellen a Hyundai Hatvan Roadshow keretein belül.
Formula E
Ha elektromos autós verseny, akkor meg kell említenünk a Formula E-t, mely az utóbbi pár évben egyre nagyobb nézettségnek örvend. A nemsokára érkező harmadik generációs autókban egy 350 kW-os elektromos motor kapott helyet és 30 másodperces gyorstöltésű pitstop technológiával fognak rendelkezni. Az első versenyek a 3. generációs járművekkel 2022-ben kezdődnek.
Az utóbbi pár évben jelentősen megnőtt a kereslet az elektromos autók iránt, és ebben beletartoznak a drágább sportautók is. Példaképpen a Rimac az első Concept járműből csupán 8 darabot készített, viszont a jövőre érkező Rimac C-2-es már 150 darabbal fog piacra kerülni. És persze ott van még a várva várt Tesla Roadster is, mely valószínűleg hatalmas változtatásokat fog hozni mind a hagyományos, mind az elektromos szuperautók világában.