Egy nappal azután, hogy a Ford bejelentette, hogy milliárdokat költ gázüzemű teherautók gyártására az észak-amerikai gyárban, a cég európai részlege is elismerte, hogy újragondolja e-mobilitással kapcsolatos terveit.
A Ford még 2021-ben ígéretet tett arra, hogy 2030-ra teljesen elektromos járműkínálattal készül majd Európában, de ez a terv mostanra módosult, és inkább a hibridek felé terelődik.
A Ford a döntés fő okaként az elektromos autók akadozó elterjedését említette, amely Európában az utóbbi időben lassabb volt, mint az Egyesült Államokban. Emellett a magas akkumulátorköltségek és a megszűnő kormányzati ösztönzők is hátráltatják a terjeszkedést.
Az Unió jelenlegi törvénye értelmében az autógyártók 2035-től nem adhatnak el olyan új járműveket, amelyek gáz-kibocsátással rendelkeznek. Ez lényegében az elektromos járművekre korlátozza a piacot.
Az Európai Parlament most azonban fel akarja hígítani ezeket a szabályokat, hogy lehetővé tegye az alternatív üzemanyagok használatát 2035 után is. Ez magában foglalja a biometánt, a hidrogént, az ammóniát, a bioüzemanyagokat és az ehhez hasonló e-üzemanyagokat is.
2025 közepén a tervek szerint a Ford visszavonja a Focus ferdehátú modellt. Ezzel a lépéssel Európában csak a Tourneo, a Mustang, a Puma és a Kuga marad az egyetlen, hagyományos Ford modell.
A cég most a plug-in hibridek fejlesztésére koncentrál, melyek valószínűleg jövőbeli kínálatuk nagy részét fogják adni.
Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz így a Ford eddigi tisztán elektromos járműveivel.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →