Skip to main content

Az elektromos autózás egyik hatalmas pozitívuma a minimális költségek az autó vásárlása után. Egy elektromos járműben nagyon kevés olyan alkatrész van ami elromolhat, nincs szükség olajcserére, illetve megúszunk egy halom adót és parkolási díjat. Tovább erősíti ezt a tény, hogy Magyarországon igen nagy támogatás jár az elektromos autók vásárlása esetén. De talán a legnagyobb előny az ingyen „tankolás”, amire már számos töltőállomás lett kiépítve a nagyobb városokban mint Budapest, Székesfehérvár, Miskolc, Békéscsaba, Szeged, Eger illetve a Balaton környéke. De úgy látszik, félig meddig véget ért az aranyélet.

Az Elmü-Émász nemrégiben jelentette be, hogy nemsokára fizetőssé teszik a töltőállomásokat. Jelenleg csak 5 töltő oszlop, azaz 10 töltő fog rendelkezni az új funkcióval, mely kilowattonként fogja felszámolni a töltés díját.

Az 5 helyszín:

  • 1054 Budapest, Akadémia u. 1.
  • 1146 Budapest,  Állatkerti körút 1.
  • 1065 Budapest,  Bajcsy-Zsilinszky út 15.
  • 1073 Budapest,  Erzsébet krt. 13.
  • 1132 Budapest, Tisza utca 1.

2019. július 20-án pedig az alábbi töltőállomások válnak fizetőssé 10 Ft/kWh egységáron:

  • 1013 Budapest, Fő utca 44-55.
  • 1013 Budapest, Lánchíd utca 5.
  • 1024 Budapest, Lövőház utca 1.
  • 1033 Budapest, Flórián tér 6-9.
  • 1034 Budapest, Bécsi út 60.
  • 1061 Budapest, Oktogon 2.
  • 1103 Budapest, Regina köz (KÖKI P+R)
  • 1114 Budapest, Bartók Béla út 1.
  • 1115 Budapest, Etele tér 3.
  • 1125 Budapest, Istenhegyi út 1-3.
  • 1137 Budapest, Jászai Mari tér
  • 1138 Budapest, Margit sziget (Grand Hotel) 
  • 1146 Budapest, Kacsóh Pongrác út (P+R)
  • 3525 Miskolc, Dózsa György út 13.

Az elkövetkezendő próbaidőszakban a cég 10 forint/kWh-s díjat szabott ki a töltésekre, amit az eCharge+ alkalmazással tudunk majd befizetni. Az teszt után pedig az összes többi töltőhálózatra is ki fog terjedni az új díjazás, ami kicsivel drágább lesz. A tervezett egységár 99 forint/kWh, ami egy 30 kWh-s akkumulátornál majdnem 3000 forintos töltési díjat jelent. A legtöbb ilyen akkumulátorral rendelkező autó 180-200 km megtételére alkalmas, szóval még így is a számítások szerint fele annyiba fog kerülni ezen autók úton tartása, mint a hagyományos dízel vagy benzines autóké.

A vállalat elmondása szerint erre a lépésre üzleti okokból került sor, hisz a befolyó összeg erősíti majd a Magyarországra telepített töltők minőségét és mennyiségét.

Úgy tűnik tehát, hogy az elektromos autók terén lehúzhatjuk az ingyenes töltést, mint pozitívum, viszont még mindig olcsóbb és környezetkímélőbb egy elektromos jármű fenntartása, mint egy hagyományosé.

Információ és képek forrása:
www.index.hu
www.pixabay.com
www.24.hu
elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.