Egyes kritikusok rövidlátónak nevezték a Fordot, miután a vállalat a kisebb személygépkocsik helyett átállt a teherautók és SUV-k fejlesztésére, de ez hozzájárult a részvényárfolyam növekedéséhez a vállalat elmondása szerint. Most viszont a cég bejelentette, hogy dolgozik egy kicsi, megfizethető és nyereséges elektromos járművön.
Míg 2023-ban Amerikában 1 milliónál is több elektromos járművet értékesítettek, a hatótávolsággal és a töltéssel kapcsolatos félelmek továbbra is akadályozzák a járművek szélesebb körű elterjedését. Ráadásul a rendkívül magas kamatlábak elriasztják az embereket attól, hogy drága autókat vásároljanak.
Ezzel az amerikai autógyártók egyre inkább ráébrednek arra, hogy a méretekkel – nagy, drága elektromos járművekkel – nem lesz fenntartható a piac. A Ford Lightning emiatt van bajban most.
Most úgy tűnik, hogy az olyan kínai vállalatok, mint a BYD készen állnak a harcra Amerikában, méghozzá kisebb, megfizethetőbb elektromos autókkal felfegyverkezve.
A Ford emiatt elindította az átállást a Tesla NACS-csatlakozójára, illetve munkaerőt szerzett a Teslától, hogy a jövőben meg tudja alkotni azt a tömeggyártású elektromos járművet, melyre szüksége van.
Az eddigi elképzelések alapján ez egy Focus-hoz hasonló jármű lesz, tisztán elektromos hajtással. Valószínűleg idén a cég további terveket is felfázol majd ezzel kapcsolatban, viszont erre a szakértők szerint csak az év közepén kerül majd sor.
Az alternatíva az, hogy a Ford és a GM bedobja a törülközőt, és hagyományos teherautókat gyártó társaságok lesznek, ami egészen addig nyereséges, míg a világ teljesen át nem áll az e-mobilitásra.
Reméljük, hogy utóbbi terv szóba se kerül majd a vállalatnál a jövőben.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →