Az utóbbi pár évben igen nagy fejlődésen ment keresztül az e-mobilitás. Az elektromos autók ma már nem ugyanazok, mint amiket még 4-5 éve megismertünk. Azóta hatalmas változások történtek, mind a töltőállomások, mind az akkumulátorok területén. Nézzük is meg, hogyan is néz ki a jelenlegi piac, és azon belül is az elektromos autók piaca napjainkban.

Az utóbbi években a személygépjárművek értékesítése igen nagyot zuhant. 2017 augusztusában évi 86 millió gépkocsit adtak el, rá egy évre augusztusra 76 millióra csökkent ez a szám. A világ legnagyobb autópiacán, Kínában 14 hónapja folyamatosan esik az eladott új autók száma, viszont ezzel együtt a hagyományos autók és elektromos autók eladási aránya is jelentősen megváltozott. Globális szinten 2018-ban 63 százalékkal nőttek az elektromos autó eladások, így 3-ról 5,1 millióra nőtt a forgalomban lévő elektromos autók száma. 2019 első felében 35%-kal nőtt az e-autók mennyisége, ami azt eredményezheti, hogy az idei év végére akár 2,9 millióval is megnőhet az állományuk.

Bár ezek hatalmas számok, azért lássuk be, hogy ha Kínát nem vennénk számításba, az e-autók nem dominálnának ilyen jól. Kína még 2009-ben döntött úgy, hogy megszerzi magának ezt a piacot, a levegő szennyezettségére és az autóiparban történő lemaradásukra hivatkozva. Ma ők vezetik toronymagasan az eladásokat elektromos autók terén. Csak tavaly 1 millió e-autó került eladásra az országban, és ez az érték egyre csak nő. Kínában a BYD a legdominánsabb elektromos autó gyártó, aki amúgy hazánkban is jelen van.

A legsikeresebb elektromos autó gyártónak a Tesla-t tudatjuk. Elon Musk Model 3-a nagyon sokáig dominálta a piacot és hozzájárult az új Gigafactory-k kiépítéséhez, melyek már szinte befedik a világ legnagyobb régióit. Stratégiailag Musk igen jól döntött ezen építmények elhelyezésénél, ami a Tesla eladásain meg is látszik. A napokban pedig újabb sikert ért el a vállalat legújabb autójuk, a Cybertruck bejelentésénél.

Kína mellett az európai, japán és amerikai konkurencia is elkezdett végre az elektromos autózás felé fordulni. Ezt főleg az UNIO által előírt kibocsátási szabályok szigorodásával érték el, illetve az elektromos/hibrid autókra kiszabott támogatásokkal. Az EU legnagyobb autópiacán, Németországban már 5 százalékra nőtt az elektromosautó-eladások aránya, meghaladva 4,5 százalék körüli kínai adatot.

Összességében az elektromos autó piac növekedése megállíthatatlan, viszont fontos, hogy ezzel együtt előállításuk is ugyanilyen ütemben fejlődjön. Itt konkrétan az alternatív energiaforrások használatára gondolunk, amit jelenleg a Tesla használ ki a legjobban. Németországban bár erős az e-autó piac, mégis a gyárak 70%-a széntüzelésű. Reméljük a jövőben ez is hatalmas változáson megy majd keresztül és megkezdődik egy környezettudatosabb korszak.

Képek és információk forrása:
www.index.hu
www.asiatimes.com
www.cleantechnica.com

 

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.