A 2019-es frankfurti autoshow-n igen sok elektromos jármű megmutatkozott, melyek az elkövetkezendő 1-2 évben már az e-mobility piacának ékes darabjait fogják képezni. A legtöbb újonnan érkező jármű, mint a VW ID 3, vagy a Fiat e-Panda követik a márkák védjegyét külsőleg. Viszont akadnak olyanok, akik kicsit futurisztikusabb megjelenéssel álltak ki a közönség elé, mint például a Mercedes EQS. És persze ott vannak a teljesen jövőbeli darabok, mint a BMW Vision 100, illetve jelenlegi alanyunk, az Audi AI: Trail Quatro.
Az Audi e-tron és e-tron Sportback egy ízig vérig a német cég dizájnjának megfelelő darab. Persze igen sok újítás került mindkét járműbe, ami az elektromos autóknál igen gyakori, mégsem tekintett rájuk úgy az ember, mintha nagyon elrugaszkodott volna a gyártó az alap elveitől. Viszont Frankfurtban bejelentettek még egy járművet, ami első ránézésre olyan, mintha a cég a következő Holdra szállást tervezné, de persze egy kicsit azért még az messze van. Mivel az Audi AI: Trail Quatro ugyanis „csak” a cég legújabb elektromos terepjárója.
Az eddigi tesztek alapján 1000 Nm-es nyomaték lesz a járműben és off-road körülmények közt akár 500 km megtételére is alkalmas lesz egyetlen töltéssel. Persze hozzátették, hogy dombos-hegyes területeken 400 km hatótávot várnak legalább az autótól, de még bőven kitartanak a fejlesztések a megjelenéséig. A városi közlekedést pedig a 4-es szintű Autonom rendszer segíti elő, mely szinte az egyik legfejlettebb önvezető program, amit eddig gépjárműbe raktak.
A vállalat elmondása alapján a járművet jelenleg a legkeményebb terepeken tesztelik, és szeretnék, ha még a földutakon is tudna magától vezetni a kocsi. Az, hogy mennyi is lesz ennek a járműnek az ára, még nem publikus, viszont igen sorsdöntő lesz, ha kikerül a piacra a Rivian, Tesla terepjáró vagy éppen a Land Rover Defender versenytársaként.